Topsporters hebben behoefte aan specifieke financiële begeleiding. Perfecte begeleiding" "Ik sta nog redelijk aan het begin van mijn wielercarrière. En van mijn financiële carrière. Daarom is het prettig dat ik verstand van zaken hebben. Bij de Rabobank Topsportdesk krijg ik de begeleiding die ik ook bij het fietsen gewend ben: de experts regelen de zaken perfect, zodat ik me volledig op mijn sport kan concentreren.' Lars Boom, wereldkampioen veldrijden bij de beloften. Goed initiatief" "Ik heb een A-status als sporter. Daardoor verdien ik genoeg geld om me volledig op het zwemmen te kunnen concen treren. Maar daarmee zou ik normaal gesproken geen hypo theek kunnen krijgen, omdat het inkomen maar voor een jaar gegarandeerd is: een A-sta tus moetje ieder jaar opnieuw verdienen. De Rabobank Topsportdesk kijkt verder dan het inkomen tijdens de sport- carrière. Zij hebben verstand van sport en van financiën en kunnen topsporters daardoor verder helpen. Het is dan ook een goed initiatief." Zwemster Marleen Veldhuis. hulp krijg van mensen die écht 28 Rabobank Groep jaarverslag 2006 dienstverlening op internet steeds verder uit. Zo is het vanaf 2006 mogelijk om via de site I van de Rabobank geld te bestellen en het belte goed van de mobiele telefoon op te waarderen, I Ook ontwikkelde de Rabobank in het verslag jaar specifiek voor de startende (internet)ondernemers iDEAL Lite en de Rabo I Pinbox. Het aantal iDEAL-transacties in 2006 bedroeg ruim 4 miljoen. Hiervan had de I Rabobank een aandeel van 45% bij particuliere I klanten en een aandeel van 29% bij webwinkels. In het verslagjaar - na de introductie in 2005 - I is het aantal bedrijven die iDEAL aanbieden als I betaaldienst op hun site met ruim 700 toe genomen. Met iDEAL kunnen klanten makkelijk aankopen doen op internet. iDEAL Lite is speciaal ontwikkeld voor startende onlinewinkels. I Dit product is interessant voor webwinkels met een kleiner aantal transacties, omdat de ondernemer alleen transactiekosten betaalt. Met Rabo Pinbox heeft de klant een vaste- of mobiele betaalautomaat voor een vast bedrag per maand inclusief alle kosten. De lokale Rabobanken streven ernaar dat ook de bankzaken van MKB-klanten altijd up-to-date zijn Met de in 2006 ontwikkelde Financiële APK wordt het voor de klant snel inzichtelijk of I zijn bankzaken nog aansluiten bij zijn behoeften. Het goed aansluiten op de wensen van de MKB-klant resulteerde wederom in een hoog aantal tevreden klanten. Bizner, de virtuele bank voor de online ondernemer I Een groeiende groep bedrijven maakt gebruik van internetbankieren. Voor ondernemers die voorkeur hebben voor zelfbediening, introdu ceerde Rabobank in februari 2007 de virtuele bank www.bizner.nl. Bizner is een compacte en flexibele internet-only-formule met zelfbediening en operational excellence als basis. Er wordt een sterk gestandaardiseerde bankrelatie geboden. Deze nieuwe formule is met name interessant voor starters en MKB-klanten in de steden. Bizner richt zich op de MKB-ondernemers met behoefte aan eenvoudig betalingsverkeer en kleine kredieten. Ondernemers kunnen bij Bizner 24 uur per dag online alle financiële basisproducten aanschaffen, wijzigen of afslui ten. Bizner is de eerste zakelijke internetbank zonder relatiemanagers en zonder kantoren, maar met zelfbediening. Food agri De agrarische sector en de daaraan verbonden sectoren zijn belangrijke klanten voor de Rabobank. Om deze food agriklanten optimaal te kunnen bedienen heeft de Rabobank Groep de expertise, dienstverlening en marketing communicatie gebundeld in de afdeling Food Agri. Deze afdeling had in 2006 veel aan dacht voor de ontwikkelingen op het gebied van energie. Onderwerpen die op dit gebied bijzondere aandacht kregen, betroffen de glas tuinbouw (bijvoorbeeld kas als energiebron), windmolenparken als initiatief van agrarische ondernemers en de bouw van biovergistings- installaties. De Rabobank koestert jonge agrarische bedrijfsopvolgers. Zij zijn immers de agrariërs van de toekomst. Speciaal voor hen is het Rabo Opvolgers Perspectief ontwikkeld. Hiermee worden jonge ondernemers onder steund bij de overname in hun persoonlijke en Financieel advies voor topsporters Topsporters hebben behoefte aan specifieke financiële bege leiding, zo blijkt uit onderzoek. Meer dan de helft van de top sporters maakt zich druk over zijn financiële toekomst, één op de twee zegt een financiële ver trouwenspersoon te missen, een kwart van de sporters heeft zijn financiën niet op orde en ook een kwart zegt een poten tiële medaillekandidaat te ken nen die om financiële redenen is afgehaakt. Daarom opende de Rabobank in 2006 speciaal voor topsporters een Topsport desk in Eindhoven en in Utrecht. De Topsportdesk komt voort uit de relatie met NOC*NSF en helpt topsporters om hun ambities waar te maken. Vermogende en niet- vermogende topsporters kun nen bij de desk terecht voor financieel advies op Private Bankingniveau. Het regelen van bankzaken voor topsporters is een gespecialiseerde tak van sport, ondermeer omdat top sporters geen vast inkomen hebben, veel in het buitenland vertoeven en een relatief korte carrière doormaken. Betrokken adviseurs met kennis van top sport en financiën hebben voor alle sporters -van jong talent tot gevestigde toppers- een oplossing op maat. Binnenlands retailbankbedrijf

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2006 | | pagina 17