De ambitie van de Rabobankorganisatie
Hoe de Rabobankorganisatie in de wereld wil staan
De Rabobankorganisatie is in Nederland opgericht door onder
nemende mensen die nagenoeg geen toegang hadden tot de
kapitaalmarkt. Ze heeft een traditie in het midden- en kleinbedrijf
en met name in de agrarische sector. Door op coöperatieve basis
samen te werken is een financiële instelling ontstaan die het klanten
mogelijk maakt hun financiële ambities in te vullen. Dit vormt het
kompas van de Rabobankorganisatie: zij wil het mensen en onder
nemingen mogelijk maken onafhankelijk en volwaardig deel te
nemen aan het economische verkeer.
De organisatie biedt alle financiële diensten die voor deelname aan
het economische verkeer in een moderne samenleving noodzakelijk
zijn. Ze heeft zich in Nederland ontwikkeld tot een brede financiële
dienstverlener die haar diensten op eigentijdse wijze wil vormgeven
voor mensen en ondernemingen ook elders in de wereld.
De Rabobankorganisatie vindt dat een duurzame ontwikkeling van
welvaart en welzijn een zorgvuldige omgang met natuur en leef
milieu vergt. Hieraan wil ze met haar activiteiten bijdragen.
Ze respecteert de cultuur en de gebruiken van het land van vestiging
voorzover die niet strijdig zijn met haar doelstelling en waarden.
Bij alle activiteiten die ze onderneemt, zal de Rabobankorganisatie
het onderhouden van haar solvabiliteit en liquiditeit als voorwaarde
voor continuïteit hanteren.
De doelstelling
Wij, medewerkers en bestuurders van de Rabobankorganisatie,
kiezen als vertrekpunt en doelstelling het belang van de klant.
Wij willen voor hem of haar waarde scheppen door:
- het bieden van de best mogelijke financiële diensten die klanten
als passend ervaren;
- het bieden van continuïteit van onze dienstverlening overeen
komstig het langetermijnbelang van de klant;
- betrokkenheid van de bank bij de klant en zijn omgeving
waardoor realisatie van ambities mede mogelijk wordt gemaakt.
De waarden
Wij vinden het belangrijk dat klanten ons ervaren en herkennen in:
- integriteit: handelen overeenkomstig de bedoelingen die wij
zeggen te hebben;
- respect: zo met klanten omgaan dat zij het respect van de bank
ervaren;
- deskundigheid: in staat zijn om wat we zeggen waar te maken.
De legitimatie van de Rabobankorganisatie in de maatschappij
Wij stellen ons open voor het oordeel van hen voor wie onze
dienstverlening van betekenis is. Klanten die hun betrokkenheid bij
de bank vormgeven in een lidmaatschap verwerven zeggenschap
over onze koers en de wijze waarop wij bijdragen aan het realiseren
van hun ambities.