De mensen in de Rabobank De coöperatieve Rabobank functioneert als een coalitie van klanten en medewerkers. Medewerkers van de Rabobankorganisatie zijn als het ware in dienst van de klant. De bancaire professionals worden namens de klanten aangestuurd door de ruim 4.000 bestuurders van de 480 lokale Rabobanken. De klanten van de bank hebben belang bij optimaal gemotiveerde en geschoolde mede werkers. Volwassen arbeidsverhoudingen met een grote nadruk op de ontwikkeling van medewerkers vormen daarom een belangrijk element in het personeelsbeleid van de Rabobankorganisatie. De medewerkers in 1997 De eisen die klanten aan de Rabobank en aan haar medewerkers stellen, zijn de laatste jaren sterk opgevoerd. Klanten vragen een goede prijs-kwaliteitverhouding, producten en diensten op de eigen maat gesneden, meer advisering, grotere snelheid, een ruim aanbod van distributievormen en de mogelijkheid om op zelfgekozen momenten met de bank in contact te treden. Op het internationale veld gaan kennis en kwaliteit van de dienstverlening steeds zwaarder wegen. Vanwege die ontwikkelingen moeten bank en medewerkers zich inspannen om mee te veranderen. Dat geldt op alle niveaus en bij alle onderdelen: bij de lokale Rabobanken, bij Rabobank

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1997 | | pagina 44