De mensen in de Rabobank
De coöperatieve Rabobank functioneert als een coalitie
van klanten en medewerkers. Medewerkers van de
Rabobankorganisatie zijn als het ware in dienst van de
klant. De bancaire professionals worden namens de klanten
aangestuurd door de ruim 4.000 bestuurders van de 480
lokale Rabobanken. De klanten van de bank hebben
belang bij optimaal gemotiveerde en geschoolde mede
werkers. Volwassen arbeidsverhoudingen met een grote
nadruk op de ontwikkeling van medewerkers vormen
daarom een belangrijk element in het personeelsbeleid
van de Rabobankorganisatie.
De medewerkers in 1997
De eisen die klanten aan de Rabobank en aan haar medewerkers
stellen, zijn de laatste jaren sterk opgevoerd. Klanten vragen een
goede prijs-kwaliteitverhouding, producten en diensten op de eigen
maat gesneden, meer advisering, grotere snelheid, een ruim aanbod
van distributievormen en de mogelijkheid om op zelfgekozen
momenten met de bank in contact te treden. Op het internationale
veld gaan kennis en kwaliteit van de dienstverlening steeds zwaarder
wegen. Vanwege die ontwikkelingen moeten bank en medewerkers
zich inspannen om mee te veranderen. Dat geldt op alle niveaus en
bij alle onderdelen: bij de lokale Rabobanken, bij Rabobank