De lokale Rabobanken en hun klanten De vraag van klanten naar de financiële diensten van de lokale Rabobanken is in 1997 opnieuw sterk toegenomen. De banken kunnen dan ook tevreden op het verslagjaar terugzien. Klanten konden rekenen op diensten en producten met een - aan de markt gemeten - zo gunstig mogelijke verhouding tussen kwaliteit en prijs. Bij standaardproducten wordt de klantwaarde vooral bepaald door een combinatie van prijs, snelheid en gemak. Bij complexe diensten ligt het accent meer op de kwaliteit van het advies en de toegevoegde waarde die de klant daarbij ervaart. Dienstverlening aan bedrijven Het marktaandeel, een belangrijke graadmeter voor klanttevreden heid, ontwikkelde zich in de bedrijvenmarkt voorspoedig. In de kleinzakelijke markt en in de agrarische sector hebben de Rabo banken hun dominante positie weten te behouden. Onder de middel grote en grotere ondernemingen hebben zij hun aandeel kunnen verbeteren. Kleinzakelijke markt Van de ruim 400.000 ondernepiingen die klant zijn bij de lokale Rabobanken behoort driekwart tot de kleinzakelijke markt. Om een zo omvangrijke doelgroep goed te kunnen bedienen werd

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1997 | | pagina 22