jaren ontwikkeld tot een universele financiële dienstverlener. Maar zij blijft daarbij trouw aan haar coöperatieve uitgangspunt. Honderd jaar geleden bestond het doel uit het zo goedkoop moge lijk financieren van de leden-ondernemers. Vandaag bestaat het doel van de Rabobankorganisatie uit het bieden van de hoogst mogelijke toegevoegde waarde aan alle klanten. Daarbij gaat het om te begin nen om het aanbieden van uitstekende financiële diensten en pro ducten met een gunstige prijs-kwaliteitverhouding en inzichtelijke tarieven. Daarnaast gaat het er ook om klanten te laten delen in de kennis en het innovatieve vermogen van de organisatie als geheel en om deze op haar beurt deelgenoot te maken van de kennis en ervaring die bij de klant aanwezig is. De Rabobankorganisatie gaat haar tweede centennium in als een op nieuwe coöperatieve leest geschoeide, brede financiële dienst verlener. Samen met haar klanten en gespecialiseerde bedrijfsonder delen vormt zij een op samenwerking gebaseerde netwerkorganisatie. Een moderne Allfinanz-organisaüe die ook in de 21e eeuw het realiseren van klantwaarde als uitgangspunt en primaire doelstelling heeft. Klanten kunnen daarin zelf een rol vervullen. Het lidmaatschap biedt hun de mogelijkheid invloed uit te oefenen op het beleid van hun lokale bank en daarmee indirect op de koers van de Rabobankorganisatie als geheel. Rabobank 100 jaar HONDERD JAAR GROEI IN BEELD BALANSTOTAAL RABOBANKORGANISATIE (1898-1948) 2.200 2.000 BALANSTOTAAL RABOBANKORGANISATIE (1948-1997) BEDRAGEN IN MILJARD II 1948 1958 1968 1978 1988 1997 Rabobank -100 jaar

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1997 | | pagina 15