jaren ontwikkeld tot een universele financiële dienstverlener.
Maar zij blijft daarbij trouw aan haar coöperatieve uitgangspunt.
Honderd jaar geleden bestond het doel uit het zo goedkoop moge
lijk financieren van de leden-ondernemers. Vandaag bestaat het doel
van de Rabobankorganisatie uit het bieden van de hoogst mogelijke
toegevoegde waarde aan alle klanten. Daarbij gaat het om te begin
nen om het aanbieden van uitstekende financiële diensten en pro
ducten met een gunstige prijs-kwaliteitverhouding en inzichtelijke
tarieven. Daarnaast gaat het er ook om klanten te laten delen in de
kennis en het innovatieve vermogen van de organisatie als geheel
en om deze op haar beurt deelgenoot te maken van de kennis en
ervaring die bij de klant aanwezig is.
De Rabobankorganisatie gaat haar tweede centennium in als een
op nieuwe coöperatieve leest geschoeide, brede financiële dienst
verlener. Samen met haar klanten en gespecialiseerde bedrijfsonder
delen vormt zij een op samenwerking gebaseerde netwerkorganisatie.
Een moderne Allfinanz-organisaüe die ook in de 21e eeuw het
realiseren van klantwaarde als uitgangspunt en primaire doelstelling
heeft. Klanten kunnen daarin zelf een rol vervullen.
Het lidmaatschap biedt hun de mogelijkheid invloed uit te oefenen
op het beleid van hun lokale bank en daarmee indirect op de koers
van de Rabobankorganisatie als geheel.
Rabobank
100 jaar
HONDERD JAAR GROEI IN BEELD
BALANSTOTAAL RABOBANKORGANISATIE (1898-1948)
2.200
2.000
BALANSTOTAAL RABOBANKORGANISATIE (1948-1997)
BEDRAGEN IN MILJARD
II
1948 1958 1968 1978 1988 1997
Rabobank
-100 jaar