Bouwen aan een duurzame relatie
De Rabobank vindt haar bestaansrecht in het dienen van
de economische belangen van klanten, van wie er honderd
duizenden lid zijn. Een bijdrage verschaffen aan de
verwezenlijking van hun ambities, daar gaat het om.
De opdracht is het leveren van customervalue: toege
voegde waarde voor de klanten. Zij kunnen daarbij steeds
rekenen op uitstekende financiële diensten en producten
met een gunstige verhouding tussen kwaliteit en prijs.
Zo bouwt de Rabobank aan een duurzame relatie met
klanten en geeft zij inhoud aan haar coöperatieve
grondslag.
Inspelen op de ambities van klanten
De ontwikkeling van de Rabobank vormt een afspiegeling van de
behoeften van de klant. De bank is meeveranderd en meegegroeid
met hun ambities.
Opgericht door boeren en tuinders die hiervoor nergens anders
terechtkonden, voorzag de Rabobank van meet af aan in de
agrarische vraag naar kort en middellang bedrijfskapitaal, waar
andere partijen alleen kort geld tegen zeer hoge rentes uitleenden.
Toen na de oorlog een begin werd gemaakt met de stimulering van
het eigen woningbezit, stond de Rabobank klaar om die ontwikke
ling op grote schaal met woninghypotheken te ondersteunen.
Wanneer in de jaren zestig de economische herstructurering van het