De markt van Rabobank International Onder het motto Succes door partnership bouwt de Rabo bank ook wereldwijd aan een duurzame relatie met haar klanten. Om daaraan nog beter invulling te kunnen geven is de internationalisering van de bank in het verslagjaar in een hogere versnelling geschakeld. In het jaar 2000 moeten de internationale activiteiten zijn verdubbeld. Bij die ambitie hoort een herkenbaar profiel in de markt. Daartoe werd begin juli 1996 het Centrale Bankbedrijf, zoals het internationale wholesalebedrijf van Rabobank Nederland tot dan toe heette, omgedoopt in Rabobank International. De naamswijziging reflecteert een grotere zelfstandigheid voorde inmiddels volwassen internationale'dochter'en ging gepaard met de presentatie van een aangescherpte marktbenadering: de klantenfocusstrategie. Een wereldwijde nichespeler De klantenfocusstrategie van Rabobank International beoogt klan ten wereldwijd customer value te leveren op basis van kennisinten sieve dienstverlening. Daarbij opteert de bank niet voor een rol van mondiale allrounder, maar voor een positie als wereldwijde niche speler. In deze benadering richt Rabobank International zich met drie kernactiviteiten - corparate bankinginvestment banking en private banking - selectief op een beperkt aantal klantcndoel-

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1996 | | pagina 29