*\h iirijntiMjpr BANKETBAKKERIJ BROOD-EN EGMOND BINNEN EGMOND Inmiddels zijn zij in die laatste taak in belangrijke mate geslaagd. Maar er komen steeds weer nieuwe doelgroepen die op het punt van financiële emancipatie nog een weg te gaan hebben en die daarbij de ondersteuning van de Rabobank verdienen. Mede dankzij de aanwezigheid van een sterk coöperatief bank wezen hebben we in Nederland intussen te maken met financiële diensten en producten die qua tarief niet alleen buitengewoon scherp geprijsd zijn, maar die daardoor ook nauwelijks nog van elkaar verschillen. Om die reden hebben de Rabobanken de af gelopen jaren nieuwe energie gestoken in datgene waarmee zij zich altijd al hebben onderscheiden: het vooropstellen van het klantenbelang. Daartoe hebben zij hun bedrijf omgevormd tot een nog sterker op de klant gerichte organisatie, waarin toenemende oriëntatie op de groeiende diversiteit van financiële behoeften de sleutel vormt tot bestendige relaties. Van aanbieders van standaard producten zijn zij veranderd in brede financiële dienstverleners die hun grondstoffen in toenemende mate tot maatwerk omvormen, om zo de grootst mogelijke toegevoegde waarde aan klanten te kunnen leveren. De adviesfunctie wordt daarbij steeds belangrijker. Om aan de uiteenlopende financiële wensen en verlangens zo goed mogelijk tegemoet te kunnen komen hebben de lokale Rabobanken de behoeften van klanten in clusters geordend. Deze clusters hebben respectievelijk betrekking op de specifieke behoeften van het klein bedrijf en de grotere bedrijven, de financiële basisbehoeften van particulieren, de wensen op het gebied van huis en hypotheek, alsmede op de behoefte aan financiële planning van particulieren en zakelijke relaties, zoals directeuren-eigenaren van bedrijven en vrije beroepsbeoefenaren. Voor elk type klantbehoeften staan speciale adviseurs opgesteld. Deze clustering biedt de Rabobanken gelegenheid

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1996 | | pagina 17