*\h iirijntiMjpr
BANKETBAKKERIJ
BROOD-EN
EGMOND BINNEN EGMOND
Inmiddels zijn zij in die laatste taak in belangrijke mate geslaagd.
Maar er komen steeds weer nieuwe doelgroepen die op het punt
van financiële emancipatie nog een weg te gaan hebben en die
daarbij de ondersteuning van de Rabobank verdienen.
Mede dankzij de aanwezigheid van een sterk coöperatief bank
wezen hebben we in Nederland intussen te maken met financiële
diensten en producten die qua tarief niet alleen buitengewoon
scherp geprijsd zijn, maar die daardoor ook nauwelijks nog van
elkaar verschillen. Om die reden hebben de Rabobanken de af
gelopen jaren nieuwe energie gestoken in datgene waarmee zij
zich altijd al hebben onderscheiden: het vooropstellen van het
klantenbelang. Daartoe hebben zij hun bedrijf omgevormd tot een
nog sterker op de klant gerichte organisatie, waarin toenemende
oriëntatie op de groeiende diversiteit van financiële behoeften de
sleutel vormt tot bestendige relaties. Van aanbieders van standaard
producten zijn zij veranderd in brede financiële dienstverleners die
hun grondstoffen in toenemende mate tot maatwerk omvormen,
om zo de grootst mogelijke toegevoegde waarde aan klanten te
kunnen leveren. De adviesfunctie wordt daarbij steeds belangrijker.
Om aan de uiteenlopende financiële wensen en verlangens zo goed
mogelijk tegemoet te kunnen komen hebben de lokale Rabobanken
de behoeften van klanten in clusters geordend. Deze clusters hebben
respectievelijk betrekking op de specifieke behoeften van het klein
bedrijf en de grotere bedrijven, de financiële basisbehoeften van
particulieren, de wensen op het gebied van huis en hypotheek,
alsmede op de behoefte aan financiële planning van particulieren en
zakelijke relaties, zoals directeuren-eigenaren van bedrijven en vrije
beroepsbeoefenaren. Voor elk type klantbehoeften staan speciale
adviseurs opgesteld. Deze clustering biedt de Rabobanken gelegenheid