Rabo Securities verzorgt een converteerbare euro-obligatielening voor Gasunie ter
grootte van f 200 miljoen. De lening is aan het einde van de looptijd omwisselbaar in
aandelen van de 25 beursgenoteerde bedrijven uit de AEX-index.
Rabobank Nederland publiceert in het kader van haar mondiale food- en agri-specialisme
een ook bij de internationale pers in het oog springende studie over de wereldhandel in
wijn. De conclusie is dat traditionele wijnlanden op hun hoede moeten zijn voor de
opkomst van nieuwe aanbieders.
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
De Amsterdamse effectenbeurs blijkt in het eerste kwartaal van 1996 de sterkst gestegen
30 beurs van de wereld, met een stijging van de beursindex met 13,8%. Aan deze sterke stijging
liggen hoofdzakelijk de lage rente, de verbeterde winstverwachtingen en de stijging van
- 31 maart de dollar ten grondslag.
Klant centraal is coöperatieve opdracht
De coöperatieve identiteit geeft het 'merk' Rabobank de lading van
een daadwerkelijk betrokken bank. Oorspronkelijk diende de
kredietcoöperatie om boeren en tuinders te helpen bij de financiering
van hun bedrijf en zo de welvaart op het platteland te bevorderen.
Later werd de doelstelling uitgebreid tot andere lokale ondernemers.
Nu de kredietcoöperatie bezig is zich om te vormen tot een brede
coöperatieve financiële dienstverlener, zullen ook andere klanten tot
de coöperatieve doelgroep gaan behoren.
Ook in deze verruimde doelstelling blijft de Rabobank zich als
eigentijdse coöperatie onderscheiden van andere financiële dienst
verleners door haar primaire oriëntatie op het belang van klanten.
Het klantenbelang is het doel; winst is het middel om dat doel
blijvend en zo goed mogelijk te kunnen dienen. De klant centraal
stellen is bij de Rabobank daarom niet de invulling van een
commercieel concept, maar een opdracht die rechtstreeks voort
vloeit uit haar coöperatieve identiteit. De primaire oriëntatie op
leden en klanten garandeert dat de bank hun ambities blijvend zal
weerspiegelen.