Eigen Huis Een groot deel van de particulierenmarkt bestaat uit klanten die behoefte hebben aan financiële dienstverlening in relatie tot de aan schaf of het bezit van een eigen woning. De duidelijke afbakening van het segment Eigen Huis maakt een vlotte en soepele invoering van de daarop toegesneden segmentfor mule bij de lokale Rabobanken mogelijk. In het segment Eigen Huis speelt de woninghypotheek uiteraard de hoofdrol. De hypo- thekenmarkt is vooral een markt van het juiste moment. In de hier voor genoemde segmentformule gaat het er dan ook om dat moment, waarop vaak een beslissing voor jaren wordt genomen, zo goed mogelijk te benutten en voor klant en bank tot een geslaagde ontmoeting te maken. Een belangrijk middel daartoe is het inzetten van speciale hypotheekadviseurs die de klanten actief benaderen met woningfinancieringen en andere op de eigen woning betrekking hebbende produkten, zoals verzekeringen. Het succes van de nieuwe segmentaanpak heeft zich in het verslagjaar vertaald in een groei van het marktaandeel bij hypotheken. In 1994 vertoonde de hypotheekmarkt een spectaculaire groei door een lage kapitaalmarktrente in de eerste helft van het jaar. Dit tempo kon in de eerste zes maanden van het afgelopen jaar niet worden volgehouden. In de tweede helft van 1995 daalde de rente opnieuw fors en kon de opgaande lijn weer worden opgepikt. Per saldo steeg de portefeuille particuliere woninghypotheken van de plaatselijke Rabobanken en de Rabohypotheekbank tot f 69,9 (60,7) miljard. De dienstverlening aan klanten werd in het verslag jaar verder uitgebreid. In de loop van het jaar werd een begin gemaakt met de Hypotheek Infolijn en in november werd het Overbruggingsplan gelanceerd. Dit biedt klanten binnen bepaalde

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1995 | | pagina 37