De Rabobank boekt blijvend succes op de jongerenmarkt. Zo steeg het aantal Rabo Jongeren Rekeningen door doelgerichte acties, waaronder de 'Rabo Top 40'op radio en tv, van nog geen 400.000 begin 1994 tot 695.000 tegen het einde van het verslagjaar. Het marktaandeel van de Rabobank in de leeftijdsgroep tot 18 jaar bedraagt ruim 50%. Dankzij het in maart geïntroduceerde Studentenkrediet is de Rabobank eveneens leider in de studentenmarkt. Betalingsverkeer In het betalingsverkeer komen klant en bank elkaar het meest fre quent tegen. Dit vereist een vlekkeloze organisatie, waarin betrouw baarheid, snelheid, gemak en voordeel de trefwoorden zijn. In dat verband wordt hard gewerkt aan de invoering van nieuwe, meer klantgerichte systemen, waarin transacties, produkten en klantenge gevens aan elkaar worden gekoppeld. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat klanten straks met één pas en pincode kunnen vol staan, waarmee ze zonder tussenkomst van bankmedewerkers een hele reeks opdrachten kunnen uitvoeren: van geld halen uit de automaat via wijzigingen in periodieke overboekingen tot mutaties op de spaarrekening en her afsluiten van leningen. In het kader van het trefwoord voordeel past ook de in 1995 geëf fectueerde beslissing om als eerste bank de tarieven voor het parti culiere betalingsverkeer weer af te schaffen. Daarmee werd het betaalgedrag van onze klanten beloond, die de afgelopen jaren veel sneller en massaler op meer efficiënte betaalmethoden zijn overge stapt dan bij de met dat doel ingevoerde tarifering aanvankelijk werd verwacht. Tegelijk met de afschaffing werd besloten de rente vergoeding op de betaalrekening te handhaven en klanten opnieuw

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1995 | | pagina 34