De markt van de lokale Rabobanken De lokale Rabobanken zijn het hart van onze coöperatieve bankorganisatie.Zij zijn in belangrijke mate beeldbe palend voor een geslaagde ontmoeting tussen klant en bank. Om hun rol naar behoren te kunnen spelen is het noodzakelijk dat zij het huis op orde hebben. Het afgelo pen jaar hebben zij daartoe grote inspanningen geleverd, die zich hebben vertaald in een flinke stijging van de volumes. De klant centraal Het succes van de Rabobankorganisatie hangt af van het vermogen systematisch invulling te geven aan het uitgangspunt dat de klant centraal staat. Dit vereist een stelselmatige inventarisatie van klan tenwensen en een al even stelselmatige benadering van de markt. De traditionele ontmoeting met klanten in het bankkantoor wordt door het toenemen van andere, meest elektronische contactmoge lijkheden steeds minder frequent en voorspelbaar. Het klantencon tact aan de balie is daarmee niet langer de vanzelfsprekende bron van informatie over klantenbehoeften. Om die behoeften goed in beeld te krijgen en er adequaat op in te kunnen spelen werd een marktbenaderingssystematiek ontwikkeld die alle dimensies in de relatie met de klant zichtbaar mqakt. In een dergelijke matrixbena- dering kunnen alle relevante aspecten, zoals klantenwensen, pro-

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1995 | | pagina 26