zij via specifiek op het betalingsverkeer toegespitste dienstverlening steeds meer deuren bij grote retailketens. Ook de geïntegreerde produktontwikkeling met de dochters Inter polis (verzekeringen), De Lage Landen (factoring en leasing) en met de strategische alliantiepartners van de Robeco Groep (beleggings- produkten) draagt onmiskenbaar bij aan een voor de klant geslaagde ontmoeting met de bank. En dat geldt ten slotte evenzeer voor verbetering van produktvoorwaarden. De vorig jaar doorge voerde afschaffing van de tarieven in het particuliere betalingsver keer en de mogelijkheid elke week kosteloos een rekeningafschrift te ontvangen, alsmede de tariefverlagingen in het zakelijke be talingsverkeer, zijn daar sprekende voorbeelden van. Het samen met de Robeco Groep in de markt gezette Groen Rentefund speelt in op het besluit van het ministerie van Financiën om milieuvriende lijke investeringen fiscaal te stimuleren. De technologie In de hiervoor beschreven elementen die de kwaliteit en daarmee de effectiviteit van de ontmoeting tussen klant en bank bepalen speelt technologie, naast de menselijke factor die hierna aan bod komt, een hoofdrol. Technologie verdient op deze plaats dan ook een aparte beschrijving. Om te beginnen is zij een vaak even onzicht bare als onmisbare schakel in de kwaliteit van onze verwerkings processen. Zonder gebruikmaking van technologie zou de massale, praktisch foutloze verwerking van betaalopdrachten ondenkbaar zijn. Maar technologie is ook in ander opzicht onmisbaar. Het bancaire speelveld is in de afgelopen jaren van een aanbiedersmarkt

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1995 | | pagina 15