Ook een heel scala van elektronische contactmogelijkheden draagt bij aan een verbreding en verdieping van de relatie met de klant. Het aantal via de Rabobank bij de detailhandel geplaatste betaal automaten steeg opnieuw sterk. Daarnaast konden diverse lokale Rabobanken hun klanten in de loop van het verslagjaar verblijden met meer mogelijkheden voor 'geholpen zelfbediening' door uitbrei ding van het aantal apparaten. Voorts plaatste de Rabobank als eerste geldautomaten bij benzinestations en nam zij het voortouw bij het aanbieden van buitenlands geld via de geldautomaat. Daar naast werd de Rabobank als eerste grote Nederlandse bank actief op Internet (http://www.rabobank.nl) met eigen pagina's die in de loop van het jaar ruim 20.000 keer per week werden geraadpleegd. Inmiddels biedt de bank in het kader van de op haar coöperatieve signatuur gebaseerde lokale betrokkenheid op een aantal plaatsen in het land ook discussieplatforms via Internet aan. Hiervoor is 1 refPunt Nederland opgericht, dat ondernemers en particulieren, naast toegang tot het mondiale Internet, de mogelijkheid biedt lokale ontwikkelingen met elkaar te bespreken en vorm te geven. De hiervoor geschetste bewegingen gericht op een effectievere ont moeting tussen klant en bank versterken de kracht die de Rabo bank dankzij haar fijnmazige, lokale worteling vanouds reeds bezat. Bij alle uitbreiding van de contactmogelijkheden met onze leden en klanten blijft echter het uitgangspunt centraal staan dat zij de lokale verankering van hun Rabobank moeten blijven herken nen. Dat onderscheidt ons immers in belangrijke mate van de ove rige banken in ons land.

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1995 | | pagina 12