maten en betaalautomaten, maar ook dat de toegankelijkheid wordt vergroot met behulp van alternatieven, zoals de telefoon en telebankieren. In het segment Eigen Huis draait alles om het inzicht in de finan ciële behoeften die samenhangen met de aanschaf of het bezit van een eigen huis. Produkten zoals hypotheken en verzekeringen op het terrein van leven en schade zijn hierbij van groot belang. In dit segment is niet alleen een gunstige prijsstelling vereist, ook is het essentieel dat de behoeften van de klant op het juiste moment wor den waargenomen. De hypotheekadviseur zal klanten zeer actief en anticiperend moeten benaderen. Hoogwaardig advies en maatwerk In zowel de bedrijvenmarkt als de markt voor particulieren heeft een aantal klanten, naast min of meer dagelijkse voorzieningen, behoefte aan hoogwaardig advies en maatwerk. Daarbij gaat het om uiteenlopende zaken als toekomstvoorzieningen en vermogens planning, om fiscale kwesties, maar ook om bedrijfsovernames en -overdrachten. Om optimaal aan die behoeften tegemoet te kunnen komen is Financiële Advisering in het leven geroepen. De bediening van onze klanten in dit segment, naast meer vermogende particu lieren vaak ook directeuren-eigenaren van bedrijven die bij ons ban kieren, vergt grote deskundigheid, discretie en een hoge mate van initiatief. Het laatste betekent dat de financieel adviseur er actief op uittrekt om de complexere cliëntbehoeften op een door de klant gewenste locatie in te vullen. Dit kan op de bank zijn, maar ook bij de klant thuis of aan de zaak; en dat ook buiten de gebruikelijke kantooruren. Gang van zaken bedrijvenmarkt De Rabobank is marktleider in zowel de agrarische sector als het midden- en kleinbedrijf. Het behouden van de koppositie vergt een voortdurende aanpassing aan veranderende omstandigheden. Het beleid in de bedrijvenmarkt is en blijft gericht op een combinatie van zeer concurrerende tarieven en een verbreding van de dienstver lening. De in het verslagjaar ingevoerde nieuwe marktbenadering stelt de Rabobank in staat aan het laatste optimale invulling te geven. ZAKELIJKE KREDIETVERLENING LOKALE RABOBANKEN EN RABOHVPOTHEEKBANK BEDRAGEN IN MILJARD HANDEL. INDUSTRIE, DIENSTVERLENING AGRARISCH

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1994 | | pagina 21