De markt van de lokale Rabobanken De lokale Rabobanken hebben in 1994 uitstekend gepres teerd. De kredietverlening aan particulieren groeide fors. Het midden- en kleinbedrijf oefende opnieuw een sterke kredietvraag uit. Aan de zakelijke kant viel ook de stijging van de toevertrouwde middelen op. Om de dienstverle ning aan de leden en klanten op een nog hoger niveau te brengen, werd de koers bijgesteld. Segmentering De veranderende gedaante van het geld manifesteert zich op vele terreinen, die evenzovele prikkels tot verandering vormen. Techno logische vernieuwing, nieuwe speelvelden, onder druk staande rentemarges, toenemende concurrentie en afnemende klantentrouw leidden ertoe dat de markt van de lokale Rabobanken in 1994 opnieuw in kaart werd gebracht. Het zoeken naar een gemeenschappelijke noemer waarop de lokale banken en hun klanten elkaar blijvend kunnen vinden, stond cen traal. Niet de afzet van onze produkten en diensten is daarbij het eerste oriëntatiepunt, maar de behoeften van de klant. Meer dan ooit zijn de specifieke financiële behoeften van onze leden en klanten het uitgangspunt bij onze marktbenadering. Daartoe wordt de markt voor de lokale Rabobanken voortaan onderverdeeld in vijf behoeftesegmenten. Voor ieder segment geldt een specifieke

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 1994 | | pagina 19