jaren uitgegroeid tot de meest prestigieuze onderscheiding voor succesvol ondernemerschap in de Nederlandse vastgoedmarkt. In het jaar 2000 zal deze prijs voor de zesde keer worden toegekend aan een geslaagd project dat durf, visie en ondernemerszin in zich verenigt. De inschrijving is inmiddels gesloten. Er zijn in totaal 21 kwalitatief hoogwaardige - en daarmee kansrijke - projecten ingediend. VOORUITZICHTEN De belangrijkste opgave voor het lopende jaar ligt erin de uitstekende resultaten van 1999 op het gebied van de diepgaande strategische heroriëntatie - en het parallel daaraan gerealiseerde commercieel succes - een goed vervolg te geven. De positieve wind die er met dit proces door onze onderneming is gewaaid en de bereidwilligheid tot verandering die deze met zich mee heeft gebracht, moeten we ten volle benutten. Aan de hand van de geformuleerde strategische uitgangspunten zullen we nog in de eerste helft van dit jaar komen tot een uitwerking van de nieuwe strategie per business unit. De tweede helft van het jaar 2000 zal in het teken staan van de daad werkelijke implementatie van dit strategisch masterplan. In grote lijnen komt de nieuwe strategie erop neer dat onze bank zich de komende jaren zal richten op het aanbieden van meerdere aan vastgoed gerelateerde activiteiten, naast de reeds bestaande vastgoedfinanciering en -advies. In alle hoofdactiviteiten zullen we daarbij in de markt een rol van betekenis gaan spelen. Dit betekent dat we onze inspanningen erop zullen richten hoog op de shortlist van de respectievelijke doelgroepen te komen. In feite betekent dit dus twee dingen: verbreding van dienstverlening en het realiseren van een concurrerende kwaliteit. Dat brengt een periode van investeringen in toekomstig succes met zich mee, maar wij zijn ervan overtuigd dat deze keuze een juiste is. Wij verwachten dat de nieuwe activiteiten vanaf het jaar 2001 een sterk toenemende bijdrage aan onze concurrentiekracht en onze resultaten zullen leveren. Met ingang van maart 2000 zal FGH Bank ook via het internet bereikbaar zijn. Wat ons betreft is de keuze voor dit communicatiemiddel, naast een kanaal om aan informatie- en kennisuitwisseling te doen, een symbool voor de nieuwe fase waarin onze onderneming gekomen is. Internet is een inmiddels bewezen medium, dat in het reguliere klantcontact, maar in de toekomst ook in het verkoopkanaal alleen nog maar aan belang zal winnen. Tot slot spreken wij graag nogmaals onze dank en waardering uit voor de grote inspanning die onze medewerkers in het verslagjaar hebben geleverd. Zonder hun vakkundigheid en effectieve inzet hadden wij deze fraaie resultaten niet kunnen boeken. Utrecht, 18 februari 2000 De directie Mw. M.M.A. Better H. Copiei MBA P.C. Keur G.S. Klein

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Friesch-Groningsche Hypotheekbank / FGH Bank | 1999 | | pagina 15