ln 1989 is de gedachtenvorming over neringsgesprekken en door gestructureerd werkoverleg, deze nieuwe organisatiestructuur op gang gekomen. terwijl ook het wekelijks verschijnende personeelsblad Omdat er een grote betrokkenheid bij de medewerkers hieraan een belangrijke bijdrage levert. bestaat, zijn enkele veranderingen in de loop van het jaar In 1989 werd door de afdeling Automati reeds min of meer spontaan tot stand gekomen. Formeel sering een nieuw leningeninformatiesysteem gebouwd. is met de aanpassing - die een gefaseerd verloop zal heb Dit systeem sluit aan op de informatiebehoefte van zowel ben - in de eerste maanden van 1990 een begin gemaakt het management als van de afdeling Verkoop en waar In de loop van 1990 zal tevens de inte borgt een relatiegerichte operationele afhandeling van gratie van een gedeelte van de Keizersveer-organisatie in transacties. de organisatie van FGH-Nederland worden gerealiseerd. Het aantal medewerkers van FGH en Keizersveer is belast met het beheer van een hypotheek- haar geconsolideerde dochtermaatschappijen kwam aan portefeuille en enkele vastgoedportefeuilles, voorname het eind van 1989 uit op 298 (1988:309). Deze aantal lijk van AEGON, maar gezien de voorziene daling in de len zijn exclusief de medewerkers van Van Haften Co, omvang hiervan lopen de werkzaamheden geleidelijk welk bedrijf begin 1990 werd overgedragen aan AEGON. terug. Om de in Keizersveer opgebouwde deskundigheid Door de nieuwe werkwijzen werd in niet verloren te laten gaan, is besloten een aantal mede 1989 opnieuw veel van de medewerkers gevraagd waar werkers toe te voegen aan onze afdeling Bijzonder Beheer. het ging om aanpassingsvermogen, creativiteit en inzet. De kwaliteit van het risicomanagement is hierdoor ook De directie spreekt dan ook graag zijn waardering en op langere termijn verzekerd. erkentelijkheid uit voor de wijze waarop FGH’s mede In het verslagjaar werd opnieuw veel werkers zich voor de onderneming hebben ingezet; aandacht besteed aan de verdere opleiding en kwaliteits deze dank geldt tevens de ondernemingsraad voor zijn verbetering van het personeel en aan het aantrekken van goed gekwalificeerde medewerkers. De interne com opbouwende instelling. municatie werd verbeterd door het voeren van functio- 15

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Friesch-Groningsche Hypotheekbank / FGH Bank | 1989 | | pagina 15