maken dat mensen verwachten. Het moet juist verfrissend zijn, vernieuwend, wat wij te bieden hebben. Daarbij moet het ambachtelijke van ons vak behouden blijven.” Het was dan ook vooral een kwestie van intuïtie dat Tichelaar besloot de productie meer te richten op de markt van architectuur en vormgeving. “We zijn ons gaan presenteren op een internationaal, exclusief platform, in Italië, New York en de wereld van de architectuur en zelfs van de mode. Het gaat om producten met een hoge toegevoegde culturele waarde.” Eigenlijk zijn het nichemarkten waar Tichelaar zich meer op wilde richten. Enerzijds de liefhebbers van traditionele en oorspronkelijke producten, gemaakt vol vakmanschap. Het betreft misschien 0,1 procent van de markt. En anderzijds juist mensen die op zoek zijn naar vernieuwende producten en materialen, ook van hoogwaardige kwaliteit. Ook dit is misschien 0,1 procent van de markt, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Liefde voor het vak “Wat wij bieden is ons vakmanschap. De ziel van het bedrijf. Je koopt hier ook liefde voor het vak en zorgvuldigheid. Er zijn, zo blijkt wel, zeker mensen genoeg die daar oog voor FRIESLAND BANK 2006

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Friesland Bank | 2006 | | pagina 36